Cíl |
Znak |
Zkvalitnit tvorbu a implementaci politik |
A |
- Racionalizovat administrativní procedury s cílem zajistit jejich větší efektivitu a transparentnost, minimalizovat byrokratické prvky uvnitř veřejné správy (organizační re-engineering zahrnující přezkoumání stávajících struktur a agend a re-designing kompetencí a funkcí)
|
A1 |
- Zavést systém strategického plánování ve státní správě a zajistit jeho provázanost na finanční řízení
|
A2 |
Zlepšit a zjednodušit regulatorní prostředí a vytvořit atraktivní prostředí pro podnikatele, domácí i zahraniční investory |
B |
- Provést analýzu stávajících regulací s cílem identifikovat a odstranit nadbytečnou regulaci
|
B1 |
- Reformovat legislativní proces s cílem učinit tvorbu regulace transparentní, zavést hodnocení dopadu regulace
|
B2 |
Zefektivnit činnost úřadů veřejné správy, snížit finanční nároky na chod administrativy a zajistit transparentní výkon veřejné správy |
C |
- Zavést systémy řízení kvality a sledování výkonnosti na úřadech veřejné správy
|
C1 |
- Zajistit adekvátní využívání ICT, vytvořit centrální registry veřejné správy tak, aby bylo možné bezpečné sdílení dat orgány veřejné moci a zároveň byl občanům umožněn oprávněný přístup k údajům vedeným v těchto registrech.
|
C2 |
- Zlepšit vertikální i horizontální komunikaci ve veřejné správě, zajistit synergické působení různých úrovní veřejné správy
|
C3 |
- Zavést jednotný systém řízení lidských zdrojů ve veřejné správě, jasně nastavit motivační prvky a odpovědnost úředníků, prosazovat moderní vzdělávací a náborovou politiku, posílit manažerské principy řízení ve veřejné správě
|
C4 |
- Důsledně prosazovat preventivní i represivní opatření v boji s korupcí, minimalizovat množství korupčních příležitostí a nastavit účinný sankční systém
|
C5 |
- Modernizovat a restrukturalizovat daňovou a celní správu zvýšením efektivity v legislativní, organizační, personální a materiální oblasti, zvýšením kvality řízení a managementu v úřadech daňové správy a posílením transparentnosti a otevřenosti úřadů daňové a celní správy
|
C6 |
Přiblížit veřejné služby občanovi, zajistit jejich maximální dostupnost a kvalitu |
D |
- Prosazovat e-Government s důrazem na bezpečný a jednoduchý přístup k veřejným službám prostřednictvím sítě internet, připravit právní úpravu, která zajistí elektronizaci procesních úkonů ve veřejné správě, zrovnoprávní formu listinnou s elektronickou, umožní bezpečnou komunikaci mezi úřady a veřejností a optimalizuje interní procesy veřejné správy s využitím ICT.
|
D1 |
- Vybudovat síť kontaktních míst veřejné správy CzechPoint
|
D2 |
- Zavést kontinuální sledování kvality veřejných služeb, včetně zjišťování klientské spokojenosti
|
D3 |
- Prosazovat principy konkurence ve veřejných službách při garanci min. jasně definovaných standardů
|
D4 |
- Digitalizace datových fondů a jejich archivace
|
D5 |
- Budování komunikační infrastruktury veřejné správy
|
D6 |
Zkvalitnit činnost justice |
E |
- Zavést systém elektronické justice vč. dokončení všech návazných projektů vedoucích ke zefektivnění práce justice a ke zlepšení komunikace justice s odbornou i laickou veřejností
|
E1 |